Zmiany w ustawie o transporcie kolejowym, które weszły pod koniec 2016 r. nadal wywołują wiele wątpliwości. Wiele podmiotów funkcjonujących na rynku kolejowym ma uzasadnione wątpliwości co do obowiązków wynikających z ustawy o transporcie kolejowym.
Seminarium Funkcjonowanie bocznic kolejowych jest adresowane do obecnych jak i przyszłych użytkowników bocznic kolejowych – zarządców infrastruktury kolejowej.
Podczas seminarium zostaną omówione zagadnienia związane rozpoczęciem działalności zarządcy infrastruktury – użytkownika bocznicy kolejowej oraz operatora obiektu infrastruktury usługowej. Poruszone zostaną także kwestie związane z infrastrukturą kolejową udostępnianą i prywatną, w szczególności z zasadami udostępniania infrastruktury kolejowej.
Więcej informacji i zapisy pod adresem:
http://szkolenia.prawokolei.pl/ii-edycja-seminarium-funkcjonowanie-bocznic-kolejowych/
Czy w zakresie swiadczonych przez pana uslug prawnych miesci sie napisanie statutu sieci kolejowej? Jesli tak to jaka cena?
Najlepiej będzie jak Pan do mnie zadzwoni i detale omówimy telefonicznie 😉
Zlecę napisanie statutu prywatnej infrastruktury kolejowej (bocznica na Śląsku) wraz z aktualizacją obecnego regulaminu. Firmie na „ott…” dziękuję.
Kontakt: o.ko@gazeta.pl
OK.Rozumiem ze reprezentowanie przewoznika kolejowego przez Pana osobe w sporze z PLK tez wchodzi w grę?(chodzi o kwestie rozliczenia kosztow komunikacji zastepczej).
A czego Pan ten wniosek wyciągnął?
Brzmi ciekawie, jak udało się spotkanie?
Dziękuję, całkiem dobrze 🙂
Dwa pytania do pana mecenasa. Czy tory przejazdowe znajdujace sie na infrastrukturze prywatnej, stanowiace dojazd do innej infrastruktury prywatnej a w szczegolnosci dojazd do obiektu infrastruktury uslugowej, nalezy udostepniac czy nie.
Czy w mysl nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym z 16 listopada 2016 roku uzytkownic bocznicy ktora stanowi jedna droga kolejowa musi sporzadzac statut sieci kolejowej czy nie?
1. Tak. Co wynika chociażby z motywu 12 dyrektywy 34.
2. Tak. Nie znajduję przepisu, który zwalniałby użytkownika w takiej sytuacji.
odnośnie poprzedniego komentarza
Moim zdaniem – udostępniana tzn. posiada regulamin sieci, zatwierdzony cennik. To, że nie ma chętnych do skorzystania nie powinno wpływać kwestię zwolnienia.
A zdaniem UTK, już chyba nie do końca tak jest, co wyraził w swojej rekomendacji.
https://www.utk.gov.pl/pl/urzad/stanowiska-prezesa-utk/7768,Stanowiska-Prezesa-Urzedu-Transportu-Kolejowego.html