W zeszłą środę (28.06) prowadziłem seminarium: Funkcjonowanie bocznic kolejowych. Oczywiście dotyczyło ono zmian w ustawie o transporcie kolejowym, które weszły w życie pod koniec 2016 r.
Omówiliśmy sobie ogólne zasady funkcjonowania bocznic, udostępnianie infrastruktury kolejowej, w tym bocznic oraz relacje użytkowników bocznic z innymi podmiotami, m.in., przewoźnikami i innymi zarządcami infrastruktury.
Numerem jeden były zdecydowanie obiekty infrastruktury usługowej. Ustawowa nowość, która budzi największe wątpliwości wielu użytkowników bocznic. Najlepsza w seminarium zdecydowanie była dyskusja, o tym co może być w konkretnym przypadku obiektem infrastruktury usługowej, czy taki może być jednak nie udostępniany i wiele innych. Widać, że uczestnicy seminarium chcieli dowiedzieć się jak najwięcej, odnośnie swojego konkretnego przypadku.
Niedługo będę organizował kolejną edycję seminarium. Jeżeli jesteście wstępnie zainteresowani, dajcie znać mailem lub w komentarzu. 🙂
Podobno ma Pan nowego konkurenta w postaci bylego pracownika UTK, ktorego szkolenia o bocznicach zachwala rynek.
Możliwe, w końcu branża ciekawa. Z resztą jak to jest w reklamie Nissana. Są pionierzy i są naśladowcy. 🙂
Jakiś konkretny namiar można prosić ?? Chętnie porównam…
Jeżeli jest Pan (Pani) zainteresowany/a udziałem w szkoleniu, to proszę zobaczyć ostatni wpis na blogu. Jest informacja o seminarium 9 sierpnia.
Prosze podac namiar do siebie to sie odezwe, bo namiar do szkolenia prowadzacy blog zapewne skasuje
Wystarczy przejrzeć blog, namiary są. Nie wiem w czym problem? Zakładka KONTAKT jest wystarczająco wyraźna.
Ma Pan przecieki kto zostanie viceprezesami w UTK?
Niestety, nie mam żadnych informacji
Co Pan sadzi o tym, ze Prezes UTK nie zatwierdził projektu cennika PKP PLK na rozkład 2017/2018?
Proszę skontaktować się z rzecznikiem PLK 🙂
Zgadza sie Pan ze stanowiskiem Prezesa UTK, ze infrastrukture prywatną tez nalezy udostepniac?
https://utk.gov.pl/pl/aktualnosci/13326,Infrastrukture-prywatna-tez-trzeba-udostepniac.html
Nie nazywałbym tego udostępnianiem, ale z motywu 12 dyrektywy 34 wynika, że dojazd do infrastruktury kolejowej przez inną infrastrukturę prywatną powinien być umożliwiony.
Co do zasady UTK ma rację.
Tak swoją drogą to przydałby sie Pan w UTK. Może duet z dyr Ziębą?
Dzięki. Mam już zaliczony epizod w administracji publicznej i nie zamierzam do tego wracać. Poza tym nie zamierzam zamykać swojej działalności. A tego z pracą w UTK czy innym urzędzie centralnym łączyć nie można.
Łączyć można ale trzeba mieć zgodę dyrektora generalnego. Szkoda, bo z tego co wiem to bardzo Pan ceni niektórych dyrektorów UTK.
A możną łączyć pracę w PKP PLK S.A z prowadzeniem własnej kancelarii prawnej i doradzanie podmiotom sektora kolejowego? Sprzeczność interesów oczywista.
Dzięki za troskę.
Służę pomocą:)