18

Wnioski po seminarium

W zeszłą środę (28.06) prowadziłem seminarium: Funkcjonowanie bocznic kolejowych. Oczywiście dotyczyło ono zmian w ustawie o transporcie kolejowym, które weszły w życie pod koniec 2016 r.

Omówiliśmy sobie ogólne zasady funkcjonowania bocznic, udostępnianie infrastruktury kolejowej, w tym bocznic oraz relacje użytkowników bocznic z innymi podmiotami, m.in., przewoźnikami i innymi zarządcami infrastruktury.

Numerem jeden były zdecydowanie obiekty infrastruktury usługowej. Ustawowa nowość, która budzi największe wątpliwości wielu użytkowników bocznic. Najlepsza w seminarium zdecydowanie była dyskusja, o tym co może być w konkretnym przypadku obiektem infrastruktury usługowej, czy taki może być jednak nie udostępniany i wiele innych. Widać, że uczestnicy seminarium chcieli dowiedzieć się jak najwięcej, odnośnie swojego konkretnego przypadku.

Niedługo będę organizował kolejną edycję seminarium. Jeżeli jesteście wstępnie zainteresowani, dajcie znać mailem lub w komentarzu. 🙂

Jakub Tomczak

Jestem prawnikiem, miłośnikiem kolei, fotografii analogowej oraz hobbystycznym blogerem. Na tym blogu piszę o sprawach ważnych dla kolei w Polsce i Unii Europejskiej.

18 Comments

  1. Podobno ma Pan nowego konkurenta w postaci bylego pracownika UTK, ktorego szkolenia o bocznicach zachwala rynek.

  2. Co Pan sadzi o tym, ze Prezes UTK nie zatwierdził projektu cennika PKP PLK na rozkład 2017/2018?

    • Nie nazywałbym tego udostępnianiem, ale z motywu 12 dyrektywy 34 wynika, że dojazd do infrastruktury kolejowej przez inną infrastrukturę prywatną powinien być umożliwiony.
      Co do zasady UTK ma rację.

    • Dzięki. Mam już zaliczony epizod w administracji publicznej i nie zamierzam do tego wracać. Poza tym nie zamierzam zamykać swojej działalności. A tego z pracą w UTK czy innym urzędzie centralnym łączyć nie można.

  3. Łączyć można ale trzeba mieć zgodę dyrektora generalnego. Szkoda, bo z tego co wiem to bardzo Pan ceni niektórych dyrektorów UTK.

  4. A możną łączyć pracę w PKP PLK S.A z prowadzeniem własnej kancelarii prawnej i doradzanie podmiotom sektora kolejowego? Sprzeczność interesów oczywista.

Leave a Reply to gasd Cancel reply