2

Reaktywacja bloga

Blog prawokolei.pl

Cześć wszystkim czytelnikom!

Wiem, że nie było mnie tu już dość długo, bo ponad pół roku…, ale w gruncie rzeczy było to zamierzone. Chciałem przeprowadzić eksperyment, który polegał na sprawdzeniu jaka będzie reakcja czytelników bloga. Ostatecznie wyniki oceniam jako pozytywne.
Podstawowe założenia eksperymentu były takie: Żadnych publikacji przez 6-7 miesięcy. Okazało się, że blog prawniczy, nawet tak wyspecjalizowany jak mój funkcjonuje na innych zasadach niż blogi „lajfstajlowe” czy podróżnicze. Mianowicie, brak aktywności z mojej strony nie spowodował, że wejścia na prawokolei.pl drastycznie spadły. Właściwie cały czas utrzymują się na stałym poziomie ok. 2000 użytkowników miesięcznie.

Oczywiście brak nowych postów spowodował brak nowych komentarzy, także to można zapisać po stronie minusów. Jak wiadomo, w pisaniu bloga najbardziej cieszy relacja z czytelnikami, czyli właśnie komentarze. Z drugiej strony brak nowych wpisów nie spowodował, że czytelnicy zaniechali w ogóle kontaktu, bo kontakt mailowy i propozycje współpracy nadal są. Ostatnie wpisy z okolicy czerwca 2018 r. dotyczą głównie książki Funkcjonowanie bocznic kolejowych, której jestem współautorem. Książkę można kupić przez portal Allegro oraz bezpośrednio, pisząc do mnie. Razem z Markiem Pilarczykiem podzieliliśmy się nakładem mniej więcej po połowie. Jak do tej pory udało się sprzedać blisko 200 książek, czyli około połowę mojej partii. Znowu – biorąc pod uwagę zasięg bloga prawokolei.pl oraz moją ograniczoną aktywność – ten wynik uznaję za więcej niż dobry.

 

Klikając w przycisk poniżej przejdziesz do oferty na Allegro.pl

Zamawiam książkę funkcjonowanie bocznic kolejowych

Zamawiam książkę funkcjonowanie bocznic kolejowych

Jeżeli chodzi o dalsze funkcjonowanie bloga, to zamierzam pisać o innych aspektach niż bocznice kolejowe. Wdrożenie IV Pakietu Kolejowego zostało odłożone w czasie, ale właśnie ten czas warto przeznaczyć na odpowiednie, chociażby teoretyczne przygotowanie się, przyswojenie nowej wiedzy. Również dzięki przygotowywaniu wpisów uczę się, bo przecież nauka jest ciągłym procesem, a dojście do przekonania, że umie się już wszystko oznacza raczej coś wręcz odwrotnego.

W czerwcu 2019 r. zacznie być stosowane rozporządzenie wykonawcze Komisji 2018/545 ustanawiające uzgodnienia praktyczne na potrzeby procesu udzielania zezwoleń dla pojazdów kolejowych i zezwoleń dla typu pojazdu kolejowego zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797. Między innymi zagadnienia wynikające z tego rozporządzenia będą opisane na blogu prawokolei.pl

Jednym z bardziej czytanych wpisów z 2018 r. był wywiad z panem Marcinem, który jest maszynistą i opowiedział o swojej pracy. Jeżeli jesteś zainteresowany udzieleniem wywiadu, masz coś ciekawego do powiedzenia o swojej pracy na kolei – zapraszam, czytelnicy chętnie się dowiedzą czegoś więcej, np. jak zacząć pracę na kolei, nie tylko jako maszynista, ale np. dyżurny ruchu.

Jeżeli kupiłeś już moją książkę chętnie dowiem się co o niej sądzisz! 🙂

Jakub Tomczak

Jestem prawnikiem, miłośnikiem kolei, fotografii analogowej oraz hobbystycznym blogerem. Na tym blogu piszę o sprawach ważnych dla kolei w Polsce i Unii Europejskiej.

2 Comments

Leave a Reply to Jakub Tomczak Cancel reply